2008-02-26

One down, one to go

Äntligen, äntligen, äntligen känns det som om körkortet börjar närma sig. För varje lektion som gått känns det som om jag kommit allt längre och längre ifrån det lilla plastkortet som avgör om jag får köra bil eller inte. Men inte längre! För idag har jag äntligen skrivit teoriprovet; det första av de två testen man måste ta för att få bli egen bilförare. Och jag fick godkänt! (=
Men jag måste erkänna att jag tyckte det var riktigt svårt. Jag hade läst det jag skulle. Jag vet att man ska fylla på batteriet med destillerat vatten om nivån är för låg och jag vet att katalysatorn inte börjar fungera ordentligt förrän efter 5-7 minuters körning och jag vet att man kan bli av med körkortet om man kör mot rött eller inte stannar vid en stoppskylt. Jag vet. Men sen kom dem, de där satans trafikreglerna. De säger ju emot varandra!! Kort sagt; 9 av 12 fel fick jag på frågor om trafikregler = inte jättebra. Så här såg mina resultat ut allt som allt:

Fordonskännedom, manövrering 6p/7p
Miljö 5p/5p
Trafiksäkerhet 14p/16p
Trafikregler 23p/32p
Personliga förutsättningar 5p/5p
Totalt: 53p/65p
'
52p är gränsen för godkänd så det var med en hårsmån att jag klarade mig. Men man ser i alla fall ganska tydligt vad det är jag måste läsa på för att bli säkrare i trafiken.
'
Förhoppningsvis så är det inte långt kvar nu innan jag kan köra upp.
'
Och sen öppnar sig vägarna för den här flickan och vem vet vart hon då kommer ta vägen, wroom wroom!

Inga kommentarer: