2008-06-09

The dagis

Kom precis på att jag helt har missat att skriva om dagiset de senaste veckorna.
För de som inte vet det så har jag börjat praktisera på dagis. (Eller börjat och börjat, jag har varit där i två veckor nu och fredag är min sista dag.) Anledningen till det är för att AuPair-förmedlingen kräver att man ska ha lite erfarenhet av att ta hand om barn för att kunna bli "antagen".
Jag måste medge att jag var lite motvillig till en dagisplats i början, hade hellre velat praktisera på en skola eller nåt där man får ta hand om lite äldre barn. Men efter två veckor med de här små tre-fyra-åringarna så är jag helt förälskad. De är ju bara för söta! Hur kan man motstå barn som börjar bråka om vem som ska få sitta i ens knä på samlingen. Eller storasyskon som ser sina småsyskon gråta och springer iväg för att ta hand om dem. Eller barn som ropar på en i en halv evighet bara för att man ska komma och titta på cirkusen de satt upp alldeles själva.
Jag är lite småförvånad över att jag känner så här, men faktum är att jag har trivts jättebra och jag tycker att det är jättesorgligt att jag bara har tre dagar kvar. Så... Idag gick jag och frågade om de behövde några vikarier, Maria (min svägerska som fixade praktikplatsen år mig) lovade att hon skulle kolla upp det med sin chef.
Vem vet, om ett par veckor kanske jag har gått från att vara bartender till dagisfröken. Nej förlåt, jag menar förskolepedagog.

Inga kommentarer: