2008-06-22

Det har blivit mycket film den här veckan, allt från nya biopremiärer till gamla klassiker.

Vad: "The Happening"
När: 16:e juni kl. 21.30 måndag
Var: Bio i Västerås
Vem/Vilka: Alex och undertecknad
Kommentarer: Med tanke på att den här filmen har fått jättedålig kritik så tycker jag att den var rätt bra. Jag hade av en händelse fått reda på slutet redan innan jag såg den, men det gjorde bara att jag ville se filmen ännu mer. Alexandra som också gått och förväntat sig att den skulle vara dålig tyckte också den var bra. Sant, ingen av oss kommer förmodligen sätta den på en "skit-bra-film-lista" men den är värd att se (speciellt när man fått gratis biobiljetter).
Scener jag kommer komma ihåg: *spoiler-varning* När han satte igång gräsklipparen och sen lade sig framför den (YUCK!). Och när galna tanten körde sitt huvud genom fönstret, två gånger(!).

Vad: "Hallem Foe"
När: 17:e juni kl. 20.16 tisdag
Var: Hyrfilm i mitt vardagsrum
Vem/Vilka: Karro, Maggi, Maria, Negar och undertecknad
Egna kommentarer: Hmm... Allmänt konstig film om en kille som går runt och spionerar på folk. Ingen film jag skulle rekommendera utan att varna dig för de kontroversiella mötena mellan honom och hans styvmamma (som han btw misstänker för att ha dödat sin riktiga mamma).
Rekommenderas? Uhm, nej.

Vad: "Eurotrip"
När: 19:e juni kl. 22.00 torsdag
Var: TV i mitt vardagsrum
Vem/Vilka: Bella, Gino, Karro, Maria, Fredric och undertecknad
Egna kommentarer: Man kan inte annat än älska den här filmen. Jag trodde att jag kanske skulle tycka den var sämre den här gången med tanke på att jag sett den tre ggr tidigare. Men inte då, den var precis lika klockren den här gången. (Scotty doesn't know spelas just nu i min stereo.) :)
Citat: "Mi scuzi, mi scuzi", "This isn't where I parked my car", "These are not hasch brownies. We are normal Dutch bakery. Now put your clothes back on, white boy!"

Vad: "10 orsaker att hata dig"
När: 21:a juni kl. 04.56 lördag morgon
Var: DVD i mitt sovrum
Vem/Vilka: Karro, Maggi och undertecknad
Egna kommentarer: Underbara, underbara ungdomsfilm. Det här var väl cirka hundraelfte gången jag såg den men vad gör det, den är lika bra varje gång. Jag tänker passa på och njuta av den så länge jag kan för förr eller senare lär jag växa ifrån den. (Såg den för första gången när jag var tolv och det är snart åtta år sen!) Sen skadar det ju inte att en 20-årig Heath Ledger spelar den manliga huvudrollen. :D
Citat: "I want you, I need you, oh baby, oh baby", "My insurance does not cover PMS!", "I'm confiscating this. ... This too.", "Maybe if we were the last two people alive, and there were no sheep. Are there sheep?"

Vad: "Sex and the City - the Movie"
När: 21:a juni kl. 18.00 lördag
Var: Bio i Kista
Vem/Vilka: Maria, Negar, Maggi, Karro och undertecknad
Egna kommentarer: En underbar film som förmodligen kommer köpas när den kommer ut på DVD. Ganska konstigt med tanke på att jag aldrig riktigt fallit för serien. Men underbar var den och jag kan inte annat än rekommendera den till varenda tjej därute som nånsin haft vänner och ovänner, pojkar och pojkvänner och upp- och nedgångar i livet.

Vad: "Grease"
När: 21:a juni kl. 23.32 lördag
Var: DVD i mitt vardagsrum
Vem/Vilka: Maggi, Karro och undertecknad
Egna kommentarer: Kan man se Grease för många gånger? Jag tror fan inte det. Det var nog hundraelfte gången jag såg den här filmen också, och det var definitivt inte den sista. Jag har egentligen inget att säga, den talar för sig själv; det gör en riktig klassiker.
Filmens budskap: Slut yourself up and boys will like you ;)

Jag älskar verkligen att kolla på film! Av samma anledning som jag älskar att läsa. Att få förlora sig i en annan värld i ett par timmar är helt underbart. Man får komma bort från livets allvar en stund och slippa tänka. Slippa älta. Slippa allt!
Den bästa sortens film är en sån som man kan skratta och gråta i samtidigt. (Sex and the City var en sån film.)

"Laughter through tears is my favourite emotion"
- Dolly Parton i "Blommor av stål"

Inga kommentarer: