2008-08-11

Dansoholist

Nu har det gått nästan ett år sen jag slutade dansa. Eller slutade och slutade, jag tog en paus för jag kände att jag inte hann med det mellan alla mina jobb jag hade då. Jag har inte dansat sen november förra året. Det är en lång tid utan dans. För mig i alla fall. Och jag känner mer och mer att snart måste jag börja igen annars kommer jag gå under (okej, lite överdramatiskt kanske men ändå). So you think you can dance har börjat igen (om ni inte redan har märkt det). Och ju mer jag tittar desto mer längtar jag. Jag kommer inte klara av ännu ett halvår utan dans. Det går inte.
Jag måste dansa.
Vilken tur då att terminen precis ska till att börja så det är bara för mig att anmäla mig och så är jag redan halvvägs på väg. Trodde ni ja. Att dansa kostar pengar. Mycket pengar. Konstigt mycket pengar. Och pengar är nånting som jag har väldigt stor brist på just nu. Väldigt stor. Så hur ska jag lösa det här problemet? Jag vet inte än. Men på nåt sätt ska det lösas för jag klarar inte av att inte dansa längre. Det går inte. Det är inte okej längre. Oacceptabelt.
Jag måste dansa.

Inga kommentarer: