2009-07-24

Sakna!

Sak nr. 3: Att vara svensk

-
Det är så enkelt att vara svensk här borta! (Inte för att det är svårt att vara det hemma) men så fort man öppnar munnen här så kommer det lilla leendet fram och sen den tätt följande frågan "Where is that accent from?" Och när de får höra att man är från Sverige så är lyckan gjord. Det blir tjugoentusen frågor om svenskar och amerikaner, Stockholm och Seattle, väder och vind och helt plötsligt är man bästa kompisar. Det kommer ta ett tag att vänja sig vid att vara en i mängden igen, de senaste åtta månaderna har jag varit speciell endast på grund av min nationalitet.
-
Carro the Patriot:
(ignorera Kanada-bladet som jag har på kinden, det är flaggan som räknas).
-
ps. Enligt en studie gjord av mig själv och x antal killar så är tydligen den svenska brytningen jättesexig. Så alla ni tjejer som inte vågar er på att prata engelska för ni tycker den är för dålig - sluta på en gång! Tro mig, (jag säger det här av erfarenhet) ju sämre engelska desto fler killar.

Inga kommentarer: