2007-12-04

Ett spännande veckoslut

Iiih!! Efter att ha haft några dagar med lätt illamående och obehag (mamma tror jag kanske fått magkatarr av all stress) och efter en chans att få vila ut lite så är det nu dags för en ny vecka. Och det är en vecka att se fram emot... För att:
På torsdag är det ett nytt jobb som gäller. Ett nytt jobb, med nya människor, nya erfarenheter och nya utmaningar. Och inte bara det; det är ett jobb som inkluderar min kära Alexandra. (Rumskompisarna är back together again!) Oooooch jag kommer få vara ansvarig för en alldeles egen bar(!) Det kan inte bli annat än succé. Eller...? ;)
Så har jag också fått veta att två av mina favoriter som jag träffade i somras kanske kommer till Stockholm i helgen. Jag har inte sett dem på över tre månader(!) och det skulle vara megaroligt att träffa dem igen. Och även om de inte kommer så har jag fått ledigt på fredag så jag och Alex kommer röja stan i alla fall. WOOPIE!

Imorgon är det förmodligen bio som gäller. Jag och min kära Nakita har inte träffats på tre veckor(!). Hur fult är inte det?! Vi som brukade träffas 6-14ggr i veckan har nu haft telefonkontakt ungeför 2½ gång under de senaste tre veckorna. (Ända sedan vi gick från Bro station till Kungsängen station. Pfew! Snacka vilken pärs!) Men imorgon är det bio i alla fall. Nu är bara frågan vilken film man ska se. Jag och Nakita har en tendens att inte komma så bra överens när det gäller vår filmsmak. Då jag föreslår att vi ska se Shrek 3, tycker hon att vi ska gå och se 28 dagar senare. De två spelar inte riktigt i samma liga. Det slutade med att vi såg På smällen, (en film som hon fullkomligt älskade och jag knappt kommer ihåg).
Så vad ska vi se imorgon? Vad är det för filmer som går på bio nu? Nakita kommer säkert föreslå Saw 4 och jag kommer stenvägra, precis som jag gjorde förra helgen. Michael Clayton kanske? Eller Bluffen... Jag har alltid gillat Lasse Hallström.
Hmm, tror det är dags för en tripp in på http://www.sf.se/

Bra Lasse Hallström filmer: Chocolat (Vem kan motstå en film som innehåller både mängder choklad och en heting som Johnny Depp?), Sjöfartsnytt (En film som egentligen inte handlar om så mycket men ändå får en att tänka efter) och Ciderhusreglerna (En film som faktiskt får en att tänka - på riktigt)

Inga kommentarer: