2007-12-04

Lista uppdaterad

Nu när julen börjar närma sig tänkte jag att det var god tid att uppdatera den första listan jag skrev här. Så här såg den ut för ett par månader sen:

Saker jag ska göra och/eller skaffa mig när jag har råd
  • Körkort (tydligen bra att ha)
  • Resa till Irland (hälsa på Alex)
  • Ny bra(!) hårfön (det ska inte ta tjugo minuter att torka mitt hår, det är tunt som tråd!)
  • -- platt-tång (mitt raka hår blir faktiskt snyggare lite mer tillplattat)
  • Lära mig ett nytt språk (grekiska kanske?)
  • Bärbar dator (en söt liten Apple som jag kan sitta och blogga med var som helst)

Körkortet är inte avklarat än, men har börjat kolla upp det och så fort jag har bokat in en intensivkurs så är det inte långt borta.
Irland-resan har blivit inställd eftersom Alex har varit hemma sen ett par veckor tillbaka.
Hårfönen och platt-tången är avklarade, de var fina födelsedagspresenter från mor och bästa vän.
Det nya språket som jag tänkt lära mig... De tankarna kommer nog få ligga på is ett litet tag till. Och den bärbara datorn? Den kommer få vänta tills jag har fått lite mer stabilare ekonomi. (Efter att jag betalat av mina skulder och de kommande körlektionerna.)

Så den nya uppdaterade listan ser ut så här:

Saker jag ska göra och/eller skaffa mig när jag har råd (eller önska mig av tomten)

  • Körkort (det är på gång)
  • Lära mig ett nytt språk (...)
  • Bärbar dator (jag vill ha min Apple!)
  • Nytt täcke, nya kuddar (den mysigaste julklappen man kan få *hint hint*)
  • Snö på jul och nyår (vet inte riktigt hur jag ska få råd att fixa det, but a girl can dream can't she)
  • "Gossip Girl" (vill läsa böckerna innan serien kommer till Sverige!)
  • "Spelet" av Neil Strauss (är medveten om att jag läst den förrut, men jag bara måste äga den som en påminnelse om den manipulation vi tjejer blir utsatta av)
  • Tunna tumvantar (inte såna mega-tjocka som jag redan har och som tar upp halva handväskan)
  • Strumpor(!) (jag vet att det är skit-tråkigt men jag behöver verkligen strumpor, kanske ett par röda som passar till juletiden, eller ett par glittriga som passar till nyårs-outfiten?)
  • Resa till England (i vår tror jag det är dags, det gäller bara att hitta nån som vill följa med mig)
  • ...

To be continued...

Inga kommentarer: