2007-12-30

Sjukling :(

Shit, vad jobbigt det är att vara sjuk. Folk går runt och klagar och säger att de inte mår bra bara för att de har lite ont i halsen eller för att de har hostat hela två ggr den här dagen. News flash: Ni är inte sjuka!! Sjuk är man när man har så ont i halsen att man inte kan svälja hela tuggor, eller när man hostar så mycket att man inte kan sova, eller när man mår så dåligt så man tackar nej till tjejmiddan som alla ens kompisar ska gå på. Sjuk är man när man bestämmer sig för att strunta i nyårsfesten för att man helt enkelt inte har orken att sitta uppe en hel kväll och låtsas fira det kommande året.

Okej det sista vet jag inte om det är sant än, jag har inte bestämt mig hur jag ska göra imorgon. Jag menar, jag är definitivt på bättringsvägen, bara det att jag orkar sitta uppe vid datorn och skriva det här är ett tecken på tillfrisknad. Men jag har fortfarande inte varit utanför dörren och jag måste fortfarande ta en sittpaus när jag lagar mat för att jag inte orkar stå upp så länge. Och även om jag vet att jag skulle ha riktigt j*vla megakul om jag gick ut imorgon så tänker jag inte riskera att ligga hemma en vecka till bara för en kvälls nöje (även om det är nyårsafton). Jag har faktiskt ett jobb att sköta, ett jobb som jag förresten har fått sjukanmäla mig till de senaste dagarna och samtidigt förlorat en massa välbehövda pengar.

Nästa vecka (vecka 2) börjar jag mina körlektioner och för de som inte vet det så är de inte jättebilliga. Kommer förmodligen inte ha råd att dansa den här terminen för att jag måste skrapa ihop till det där j*vla körkortet. Varför måste man ha ett sånt för?! Bilar släpper bara ut en massa onödiga kemikalier i luften i alla fall. Och snart kommer oljan ta slut på jorden och då kommer vi ändå inte kunna använda de blanka små sakerna. Argh! Fast jag måste erkänna att det är lite roligt att köra bil, så pass roligt att jag önskar att jag klarade uppkörningen redan igår så att jag kunde sitta här idag med mitt körkort i hand.

Oj oj! Nu börjar mitt tv-program, gotta go. Puss!

Inga kommentarer: