2008-01-02

På jobbet

Nu sitter jag här igen. I receptionen. Istället för min mamma. Och än en gång så ringer telefonen stup i kvarten så jag konstant måste avbryta det jag håller på med - INTE. Det har kommit ETT samtal sen jag satte mig här för en halvtimme sen och då var det från en kille som ringde och sjukanmälde sig.
Det är minst sagt ganska lugnt här, jag sitter mest och rullar tummarna och väntar på att posten ska komma och det lär dröja minst en timme till.
Så vad gör man under tiden? Surfar lite, bloggar lite, pratar lite om årsskiftet som precis ägt rum kanske...

Jag har aldrig varit den som ger nyårslöften. Sånt har bara verkat dumt i min värld, och det är aldrig nån som faktiskt tror på att man ska hålla ett nyårslöfte. Ett nyårslöfte är ett sånt där mål man sätter upp för sig själv i hopp om att man kan göra det kommande året bättre än det förra. Men redan den sjunde januari är 90% av löftena brutna och hoppet som föddes på nyårsafton är snabbt krossat. Sen brukar det också oftast vara så att nyårslöften handlar om att man ska sluta röka eller sluta dricka eller att man ska gå ner en massa i vikt. Och jag har aldrig riktigt haft såna problem. (Möjligtvis rökningen, men den är nästintill obefintlig nu i alla fall så det verkar lite dumt att slösa ett nyårslöfte på det.) Däremot tror jag att jag ska hänga på min systers grej; en vit månad. En hel månad fri från socker. För är det nånting jag borde göra så är det att äta nyttigare, och att dra ner på sockerintaget är ett steg i rätt riktning. Så! Från och med idag är det slut på allt sånt. Inget godis. Inga kakor. Inga chips. Inget socker i teet. Ingen åh-så-god barn-yoghurt. Inget socker överhuvudtaget! (Förutom min ketchup, den har fått dispans) ;)

Vi får väl se hur det går. Jag återkommer med uppdatering.

Inga kommentarer: