2008-01-03

Vad jobbigt det ska vara med pengar

Varför måste saker kosta pengar för? Skulle inte världen se så mycket bättre ut utan pengar? Vi skulle ha en värld full av harmoni utan en massa hierkarkier och maktspel. Yeah right. Om människor inte skulle bråka över pengar skulle vi bråka över nåt annat. Jag klagar mest för att jag inte har tillräckligt av varan. Det känns som alla saker jag vill göra alltid stoppas av en och samma sak; brist på pengar. Och nu tänker ni, men hon som jobbar så mycket måste ju ha högar med pengar liggandes. Inte riktigt. Jag har fortfarande en skuld kvar att betala av som jag skaffade mig i somras. Sen har jag ett körkort att ta - och det är inte lite dyrt. Och så vill man ju gärna ha lite pengar att leva på också, kunna ta en fika med tjejerna eller kanske köpa de där skorna man såg på Topshop. Utöver det så finns det inte så mkt plats för danskurser, London-resor och rit-lektioner.

Så vad gör man? Skaffar sig ett till jobb? Skaffar sig ett bättre jobb? Eller är det bara att acceptera och börja prioritera?

Jag tänker inte ge upp mina drömmar på grund av pengabrist.
Jag vägrar.

Inga kommentarer: