2008-01-08

uppdateringar:

Körkorts-tagandet är i full gång. Eller... Det har börjat i alla fall. Jag hade min första lektion igår, en till idag och ännu en imorgon. Då ska vi ut på vägen! (redan?! *lite rädd*) Men jag antar att det är ett bra, ju fortare jag börjar öva på vägarna desto fortare kommer jag ha det där lilla körkortet i plånboken. Jag kommer fortsätta ta lektioner tills det sitter, kosta vad det kosta vill!

Anti-socker-kampanjen går ganska bra. Jag har väl inte slutat äta socker helt och hållet som jag sa, men helt ärligt så trodde jag inte jag skulle göra det heller. Däremot har jag slutat med alla de där onödiga sockerintagen, ingen mer läsk på jobbet, inget mer socker i teet och inga fler stopp på pressbyrån för att köpa en choklad när man är hungrig.

På jobbfronten tar jag ännu ett steg framåt. Igår fick jag ett samtal från min nuvarande chef som frågade om jag var intresserad av ett annat bartender/servitris-jobb i veckorna. Självklart var jag det. (Tror jag i alla fall.) Jag var där idag och pratade med ägaren och det verkar vara ett trevligt litet ställe. Lite i samma stil som där jag jobbar nu. Och eftersom det försvinner snart så kommer jag ha lite tid att fylla i min vardag.

Rumskompisen har stuckit nu. Hon har övergett mig och detta gråa kalla land för ett soligare och vackrare Australien. Och jag hoppas att hon har the time of her life, om någon förtjänar det så är det hon.

Inga kommentarer: