2008-03-11

Välkomna till Carros väntrum...

Jag vet att det nu är väldigt längesen jag skrev, men allt är så otroligt TRÅKIGT(!) just nu. Jag har ingenting att skriva om... Det enda som gjort min dag någorlunda senaste tiden är att jag klarade teoriprovet och den glädjen varade ju i ungefär fem minuter. (Sen insåg jag att jag fortfarande har mil kvar innan jag kan ta det där j*vla körkortet.) Förutom det har det inte hänt nåt nytt på månader och jag börjar bli rejält uttråkad.

Just nu går jag mest runt här och väntar:
- Väntar på att puben ska öppna så jag äntligen kan börja på nya jobbet.
- Väntar på att jag ska bli en tillräckligt bra bilförare så jag kan få mitt körkort nån gång(!)
- Väntar på att "skolan" ska börja så jag kan sätta igång och höja mina betyg.
- Väntar på att Danne ska höra av sig så jag vet om jag ska åka till Kos i sommar eller inte.
- Väntar på att nästa lön ska trilla in så jag slipper känna mig som den fattiga (blivande) student jag är.
- Väntar på att nästa period i mitt liv ska börja helt enkelt.


Så välkomna till Carros väntrum. Ta vänster vid de elaka körskolelärarna, åk förbi komvux där alla era sommarminnen är inlåsta och ta sen vänster igen efter den kombinerade bank-restaurangen som för tillfället har stängt. Fortsätt sedan rakt fram tills ni börjar känna av den där irriterande frustrationen som bara kan orsakas av ett väntande som man vet aldrig riktigt kommer ta slut. Då har ni kommit till Carros väntrum...

Inga kommentarer: