2009-09-06

Hälsning från jobbet

Bloggar på jobbet. Det är inte riktigt okej. Men då förstår ni hur mycket jag har att göra här. Man kan bara torka borden, möblera om i sprithyllan och le åt förbipasserande så många gånger innan man framstår som en komplett idiot. (Direkt översättning frågetecken?) Men å andra sidan är det ju ingen här som ser det ändå så... Kanske borde passa på att öva lite dans när jag ändå håller på. Jag har ju ett stort golv här som ingen använder...
Jag kan ju inte påstå att det är ett svårt jobb jag har, men jag är ändå förvånad över hur snabbt jag kom tillbaka in i det. Jag har ändå inte jobbat som servitris/bartender på över ett år, men det tog näst intill noll sekunder innan jag var tillbaka i de gamla rutinerna. I och för sig har det ju varit hur lugnt som helst här idag, men ändå. Det kändes nästan som att komma "hem" igen.

Inga kommentarer: