2010-01-31

På tal om absolut ingenting

En random tanke slog mig för en liten stund sen. Det här med att föda barn... Det är en av världens mest naturliga saker. Varannat däggdjur på jorden gör det. Och majoriteten av dem gör det flera gånger. Hur kommer det sig då att det gör så jävla ont?! (Inte för att jag har nån personlig erfarenhet av det, men majoriteten verkar tycka att det inte är världens mest behagliga upplevelse.) Förstår inte riktigt hur evolutionen har tänkt där. Under hela vår uppväxt får vi lära oss att hålla oss borta från smärta. Att saker som har med smärta att göra är farliga. Och om man har ont någonstans i kroppen så är det ett tecken på att någonting är fel. Visst, jag vet att kvinnor (rent generellt) har en högre smärttröskel en män och det just för att de ska klara av att föda barn. Men vadå "klara av". Varför ska en sak som är så naturlig som att föda barn vara nånting vi måste "klara av"? Jag tycker vi kvinnor ska ringa in och klaga till den som har bestämt det här för det här är inte okej.
Undrar om det skulle funka att börja strejka tills problemet är fixat...
-
Jag tror jag föredrar det här sättet att "föda" barn:

Inga kommentarer: