2010-03-23

Nattbuss hem från jobbet för första gången

Okej, note to self: gå inte till jobbet en måndag strax före lön i tro om att det kommer vara lite folk och inget att göra, för shit vad sjukt mycket det har varit ikväll! (För att vara måndag alltså.) Det var till och med väntelista för att få bord, något som typ bara brukar hända på helger. Mellan halv sju och nio var det konstant kö i baren och jag och Rita hade fullt upp med att hinna med alla. Fick inte äta eller ta rast förrän halv tio och när Rita gick klockan tio var inget påfyllt (något som vi alltid ser till att göra innan den andra går). Normalt sett börjar man förbereda inför stängning runt halv tio, tio och om det inte kommer alltför mycket folk och beställer dricka så hinner man klart till tolv. Men ikväll bestämde sig folket för att komma vid elva och börja beställa mojitos och daquiris och färskpressad apelsinjuice (ja, vi pressar apelsinerna själva) och gud vet vad. Det var precis som att de gjort upp innan om att de vill hålla mig kvar på jobbet så länge som möjligt. Och de fick som de ville också, för jag missade sista tunnelbanan som gör att jag hinner med sista tåget, så det var bara för mig att fördriva tiden tills första nattbussen gick tio i två. Kul i jul.
Det är fan inte roligt att vara ute på stan vid den tiden. De enda människorna man stöter på är antingen fulla, säkerhetsvakter eller mysko killar som erbjuder svart-taxi. Men men, jag kom ju hem till slut i alla fall. Och nu är det dags för mig att gå och sova. Är ledig imorgon igen vilket är jätteskönt. Ska spendera lite kvalitetstid med tjejerna har jag tänkt och sen blir det dans på kvällen. Over and out!

Inga kommentarer: