2010-03-07

Stolt flicka idag

Efter den här dagen tänkte jag unna mig att vara lite stolt över mig själv. Har som sagt jobbat vårt ökända tio-till-tio-pass idag och det har varit så hääääääääääär mycket att göra. Jag och Rita som jobbade ensamma fram till klockan fem hade kaos i baren, men vi lyckades hålla igång det mesta ändå utan att kapsejsa. En av cheferna kom fram och berättade att när klockan var halv sex hade vi slagit rekord i hur mycket vi tjänat in, någonsin! Och att de var hur tacksamma som helst och gav oss varsin flaska vin som tack. (Trevligt att få höra att man är uppskattad ibland.) Sen fortsatte kvällen i ungefär samma takt. Då vi normalt sätt är fyra, oftast fem stycken i baren en lördagkväll var vi ikväll fyra, varav en bara jobbat som bartender i totalt tre dagar. Kaos! När jag gick av klockan tio, (och Rita halv elva) hade de andra två fortfarande inte hunnit ha rast eller äta. Förstår inte riktigt hur schemaläggaren planerade där, men men...
Efter mitt pass satte jag mig med några jobbarkompisar och tog en after work. Hur mysigt som helst! Och då berättade Andreas (som också jobbar i baren med mig) att han kommer ta över som baransvarig när Micke flyttar över till Kungsbrohuset i april (det är där nya Vapiano ska öppna) och att han håller på och planerar lite inför det. Bland annat sa han att han skulle kunna tänka sig att ha mig som "vice baransvarig" om han fick som han ville. Och det här är efter att jag jobbat en månad. Stolt!
-
Ni får ursäkta om det blir mycket jobbskriverier här, men det är det som tar upp större delen av min tid just nu. Jobbar mycket mer den här månaden än vad jag gjorde förra förstår ni. Men på måndag och tisdag nästa vecka, då är jag ledig! Vilket är hur bra som helst för jag planerar att sitta och titta på Oscarsgalan imorgon natt (för sjunde året i rad!). Mys pys!
-
Men nu säger jag allt god natt till er allihopa. Det är en jobbdag imorgon också. Puss på er och ha det bäst!

1 kommentar:

Pia sa...

Kul att det går bra på jobbet, det är väll ingen nyhet att du är duktig och flitig!
Men JÄTTE kul att din chef tycker att det går bra.
Helt rätt att du ska säga till om det som inte funkar, det är konstruktiv kretik!

Ha det så mysigt i natt, jag vet att du kommer att njuta!

Puss & Kram

Pia