2010-03-12

Vapianist javisst!

Och så var det till att jobba tio-till-tio imorgon också. De är trevliga de där passen... Sarkasm? Nä men de är inte så farliga faktiskt. Visst, man är helt slut när man går av vid tio, men det är ändå rätt skönt att slippa stänga. Och de första timmarna på förmiddagen känner man knappt av. Och så blir det mer klirr i kassan i slutet av månaden! Jag bara hoppas att Melodifestivalen lockar lite folk att stanna hemma imorgon kväll så vi inte får en upprepning av förra lördagen.
Har suttit och läst lite på hotell- och restaurangfackets hemsida och bestämt mig för att bli medlem. Känns som en bra grej att ha nu när jag jobbar så pass mycket i den branschen. Vuxenpoäng frågetecken?
Nu när jag ändå håller på att snacka jobb kan jag ju passa på att nämna att det nu är klart när den nya restaurangen i Kungsbrohuset ska öppna. Den första veckan i april är det dags. Det innebär att de även gjort klart uppdelningen av all personal på de tre restaurangerna. Jag blir självklart kvar i Gamla Stan, och jag har sett att både Bella och Karro blir kvar på Sturegatan. Men det känns lite tråkigt för många av dem som jag nu har lärt känna och tycka om ska flytta till den andra restaurangen. Visst det är många härliga kvar och vem vet, de nya som kommer kanske är ännu bättre, men det känns ändå lite snopet. Nu när jag äntligen gått och lärt känna de flesta på jobbet så ska en tredjedel ta sitt pick och pack och dra. Inte roligt. Men men, man får väl helt enkelt ta och hälsa på ibland.
Nu ska jag ta och släcka lampan så jag hinner få lite sömn före morgondagen. God natt på er!

Inga kommentarer: