2009-02-06

Sömn eller disney-klassiker, det är frågan.

Klockan är 22.47. Gå och lägga sig tidigt idag? Jag kan ju försöka, men eftersom jag än en gång sov två timmar på dagen så är jag inte säker på att det kommer fungera. När ska jag sluta med dessa sena nätter och dagliga tupplurar?! Kanske blir det till att kolla på film istället. Såg på Hancock igår, den var underhållande men twisten på slutet gick inte riktigt ihop med resten av filmen. (Även fast det var en sån historia som jag älskar.) Och ikväll tittade jag och ungarna på Pochahontas. Eftersom J är i Europa och P kom hem sent så bestämde vi oss för att ha en liten filmkväll. Jag satte upp datorn i barnens rum och så kurade vi ihop oss allihopa i Claires säng och tittade. Gud vad jag saknar de gamla disney-filmerna; Pochahontas, Lejonkungen, Aladdin. Törnrosa, Pinocchio, Djungelboken. Det var filmer det. De hade både hjärta och själ. Nog för att Hitta Nemo, Shrek och Bilar är underhållande, men de kan inte riktigt mäta sig med de gamla disney-klassikerna. (Gud vad gammal jag låter. Snart kommer ni höra mig säga "På den gamla goda tiden...")
-
Bara för det tror jag jag ska sätta mig och kolla på Svanprinsessan; jag brukade älska den filmen.

Inga kommentarer: