2009-10-23

Impulsköp

Jag och Åza strosade runt lite i Kista idag och bestämde oss för att gå in på den lilla "the & kaffehandeln" de har där. Ni vet, bara för att "kolla lite". Tjugo minuter senare (och nästan 500kr fattigare) gick vi ut därifrån med de här godsakerna:
-
-
Närmare bestämt:
200g te (Earl Green och Rooibos Earl Red)
Svensk gourmetsylt (som jag tänker skicka till min familj i väst)
Italiensk biscotti (som jag självklart inte kan äta)
Brittisk Lemon Curd (överraskning till Johan)
Rosa choklad (vit choklad med hallonsmak - det vattnas i munnen bara jag tänker på det!)
1 st tesil (så jag faktiskt kan njuta av de goda teerna jag köpt)
och sist men inte minst:
Färskpotatis! (ja ni läste rätt; chokladpraliner som ser ut precis som små potatisar)
-
Fredagsfikat kommer bli riktigt intressant idag. Mums!

Inga kommentarer: