2009-10-24

Med ett leende på läpparna

Är på väldigt glatt humör just nu. Och det är av två skäl:
-
Nr 1. Jag skrev högskoleprovet idag, och om jag räknat rätt (och det är samma poängräkning som på de gamla proven) så kommer jag få 1.6 i slutresultat. Score! Då har jag höjt mig o.2 poäng sen sist och 0.3 sen första gången jag skrev provet. Happy, happy, happy!
-
Nr 2. För att kunna jämföra resultaten med mina gamla prov var jag tvungen att gräva efter dem i en gammal låda och då hittade jag även massa annat roligt. Bland annat mina gamla dagböcker som jag skrev åren 2000 till 2007. Och herregud vad roligt det var att sitta och läsa i dem! Bara slå upp en sida på måfå och minnas tillbaka på alla knäppa och oknäppa äventyr man varit med om (och glömt bort). Har inte skrattat så här mycket på länge!
-
En sak är säkert dock, jag saknar INTE att vara tonåring. Tjugo passar mig alldeles utmärkt. Och vem vet 21 kanske blir ännnu bättre. Undrar om jag inte ska ta och testa det snart...

1 kommentar:

Anonym sa...

Dduktig du är!! tycker neggi