2009-10-06

Tankar så här runt 01.57

Har faktiskt suttit och pluggat tills nu, tänka sig... Jag har varit duktig flicka idag, planerar att fortsätta i det spåret resten av veckan. Jag kände dock att när ordförrådet började krympa med tre ord i minuten var det dags att lägga ner svenskan och gå och sova. (Som ni märkte gick det jättebra och jag sitter inte alls här och präntar ner ord i bloggen istället.)
-
Håller på och läser en sjukt bra bok just nu. Den är bra på ett så där lite annorlunda sätt som gör att man går och tänker på den även när man inte läser den. "Catching Fire" heter den och det är den andra delen i trilogin som började med "The Hunger Games" (som jag läste i Seattle för kanske ett halvår sen). Problemet med att läsa böcker som precis släppts är att man måste vänta en halv evighet innan nästa bok kommer ut. Kanske borde jag bara lägga ner nu och inte läsa klart den förrän sista boken publicerats (hösten 2010?!).
-
Tog en jättefin bild på stadshuset idag när jag var ute och promenerade med Madde. Men har ingen ork att ladda upp den just nu så ni får se den imorgon istället. (Jättenödvändig information, jag vet.)
-
Jag fyller år om tre veckor. Det är om exakt 21 dagar. 21. Som också råkar vara det jag fyller. Undrar om jag borde fira det på något sätt? Idag menar jag, min födelsedag vet jag redan att jag kommer fira. Borde jag inte uppmärksamma att det idag är 21 dagar kvar tills jag fyller 21? Jag tycker det. Tror jag ska gå ut och unna mig nånting riktigt gott imorgon. Jag har fyra kronor i plånboken, det skulle kunna räcka till två klubbor, eller kanske en halv bulle. Vilket kalas!
Undrar om jag inte ska ta och införa det som tradition, att fira mina nära och kära x dagar innan de fyller x år. Det skulle betyda att Pernilla ska fira sin pre-födelsedag den 11:e oktober, Emma ska firas den 17:e och Patrik den 19:e. Jag kan kalla det deras PF!
Shit vilka underbara idéer man kan få så här på natten. Den här är ju nästan livsavgörande.
-
Dagens skratt (eller kanske nattens?): Försökte nyss översätta "life changing" till svenska på norstedts.se och fick svaret "klimakterieövergång". Hahaha. Kan inte sluta skratta!
-
(Undrar om jag kommer tycka det där är roligt imorgon när jag är pigg och klar i tankarna igen?)

1 kommentar:

Pia sa...

Nu förstår jag vad du menade på Facebook