2009-12-23

Dan före dopparedan

Vilket konstigt uttryck egentligen. "Dopparedan". Tror jag måste googla det och bli lite mer allmänbildad. (Hur överlevde vi egentligen före Googles tid?).
-
Men som sagt, dan före julafton alltså. Hittills har den tillbringats dels med syster och dels med London-emigranten. Mysigt mysigt. Nu ska det bli till att dekorera chokladpajen vi ska ha till efterrätt imorgon, sen ska jag försöka fixa ihop en ätbar gubbröra. Jag känner att jag har stora skor att fylla då det alltid varit mamma som gjort den och tydligen har den varit hur god som helst. Jag säger tydligen eftersom jag själv är allergisk mot hälften av ingredienserna så det ska bli riktigt intressant att se resultatet på middagen imorgon.
Senare ikväll tror jag bara jag ska bädda ner mig i nån säng eller soffa och kolla på en mysig film. Kanske till och med blir en julfilm säsongen till ära, vi får se. Kram på er!

2 kommentarer:

Madde sa...

God Jul Carro!

Pia sa...

Gubbröran blev säkert JÄTTE god!

PUSS & KRAM Pia