2009-12-13

Spelet som spelas i verkligheten

Visst har jag berättat för er om Spelet? Det är en verklighetsbaserad bok skriven av Neil Strauss som jag (och väldigt många andra) läste när vi var på Kos. Kort sagt så handlar den om en kille (Neil Strauss själv) som blir indragen i en väldigt sjuk värld av "raggningsexperter". I och med bokens handling så innehåller den också en massa tips och tricks om hur man som kille ska bete sig för att fånga tjejer. Och igår mina vänner, fick jag en inblick om hur det är att vara en tjej som blir utsatt för detta spel. (Inte bara av EN kille heller!)
Metoder som blev använda var bl.a. "peacocking" och "utfrysning" och jag måste säga att det var hur roligt som helst att se de här metoderna användas i verkligheten. En av killarna jag träffade när jag var ute igår hade t.ex. på sig blinkande solglasögon och ett skärp där texten "Sökes: snygg, sexig, singel" rullade förbi med jämna mellanrum. Det är det här som kallas peacocking (som i påfåglar). Meningen är att man ska ha på sig nånting som gör att man står ut i mängden och blir ihågkommen oavsett hur galet det är (det är nästan så att ju galnare nånting är desto bättre). Och även om den här killen inte lyckades få nåt "avslut" med mig så måste jag ändå ge honom lite cred för metoden fungerade ju faktiskt till viss del, för är det inte så att jag sitter här och bloggar om honom nu en dag senare?
En annan metod jag fick uthärda var "utfrysning/bestraffning". Trots flera "nej tack, jag vill inte ha, jag tycker verkligen inte att det är gott" blev jag ändå påtvingad lite glögg av en kille. Och då jag vägrade dricka det (eftersom jag förstod vad det var han höll på med) var jag tvungen att bli "bestraffad" genom att han vände sig om och slutade prata med mig (i typ tjugo minuter). Denna metod ska tydligen skapa nån form av osäkerhet hos tjejen som sen gör att hon börjar söka sig till honom istället. Men då jag numera har min bibel i bakhuvudet vart jag än går bekom det mig inte särskilt mycket, istället ledde det bara till fler intressanta spel från bådas sida.
Jag måste erkänna dock, att trots att jag vet att de här killarna bara spelar så tycker jag fortfarande att de är bra mycket mer intressanta och underhållande än de som kommer fram med svackande blick och slänger ur sig nån osäker raggningsreplik. Självsäkerhet är sexigt, så är det bara. (Och inte så svårt att fejka som folk kanske kan tro.) Sen att man själv får en chans att "spela" när man träffar såna killar gör det bara ännu roligare.
Att leka ligger i vår natur som människor, glöm aldrig bort det.

Inga kommentarer: