2009-12-02

Mitt liv som volontär i bilder

På galapremiären: det här är kanske en fjärdedel av alla de människor vi (jag och tre till) skulle placera ut mellan Skandia-biografen och Sturecompagniet:
-
Människorna (ca 300st) skulle bilda en gång av facklor som skulle leda alla biobesökare till efterfesten. Här var det dags att tända facklorna! (ja det regnade hela kvällen)
-
På invigningsfesten: Jag och huvudkaraktären från filmen Metropia som också var temat för kvällen:
-
En av fördelarna med att vara volontär var all gratis bio man fick gå på. Här är ett Face2Face med regissören Lone Scherfig efter filmen An Education:
-
Mitt "vanliga" jobb under festivalen var att servera chips, godis, champagne etc på alla röda-mattan-visningar:
-
Inför prisutdelningen: Packa 500 goodie bags till alla gäster som kommer:
-
På prisutdelningen: Dagens hår+sminkschema och ordningen alla prisutdelare skulle upp på scenen:
(klicka på bilden om du vill se vilka som deltog)
-
På prisutdelningen: Mitt jobb var att se till att rätt prisutdelare var backstage då det var deras tur att gå upp på scen. Att föra champagne-fyllda skådespelare från logen till scenen var inte helt olikt att vara au pair och se till att de uppspelta barnen var på sina aktiviteter i tid. Den här gången fick jag dock gå runt med ett head set hela dagen och folk sa att jag såg väldigt viktig ut (kände mig dock lite smågalen då jag konstant hörde röster som ingen annan gjorde):
-
Det var mina höjdpunkter från årets festival. Jag rekommenderar starkt att göra nåt sånt här om man har tid och råd! Det har gett mig jättemånga nya erfarenheter samtidigt som jag fått chansen att komma lite närmare ett av mina intressen. Do it!

Inga kommentarer: