2010-02-09

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen:

Det här med tålamod och ambition är inte min starka sida.
Nu har det gått sisådär en vecka sen jag bestämde mig angående lägenheten och då tycker jag att allt annat borde fixa sig automatiskt. Det här med att leta lägenhet och ta kontakt med personen som bor där och sen arrangera visning och sen tänka på ekonomi och jobbet och flytten och framtiden, vad ska det vara bra för egentligen? Jag har ju redan bestämt mig för att jag ska byta bort min fina gamla 3:a i Jakobsberg till en mysig lite 2:a på Kungsholmen. Och jag vet hur mycket jag är villig att betala för den och hur liten den får vara. Varför kan jag inte bara få göra det då? Nej, nej. Här måste det ansträngas och fixas och donas och helt ärligt, efter endast fem dagar på lägenhetsbyte.se har jag redan börjat ledsna.
Men misströsta inte! Jag kommer inte ge efter för mina instinkter den här gången! Jag vet att jag är min egen värsta fiende och i det här fallet vägrar jag låta mig själv vinna! Jag ska få den där drömlägenheten if I'll be damned!

1 kommentar:

roomie sa...

Eller så tar du random lägenhet, hyr ut den och tjänar pengar, flyttar in i en nybyggd fräsch lägenhet i hammarby sjöstad med mig:D Jag tar hand om det! I fix i fix:D