2010-02-26

Flera av er har klagat på att jag bloggat för lite senaste tiden. Och jag veeeet, jag har varit jättedålig på det. Men så som det ser ut just nu så orkar jag bara inte skriva lika mycket som jag brukar göra. Min hjärna går på högvarv större delen av dygnet, och när den inte gör det vill jag bara njuta och slappna av och inte behöva tänka på nånting. Inklusive bloggen. För jag tänker precis lika mycket, om inte mer, när jag bloggar. Jag har sagt det förrut, att när jag skriver i bloggen så är det lite som terapi för mig. Det jag skriver ner på datorn och det ni får läsa här är bara en bråkdel av allt det som jag går igenom i hjärnan under skrivprocessen. (Majoriteten av mina inlägg spenderar jag faktiskt från tjugo minuter upp till en timme på att skriva, ibland mer.) Och jag älskar det! Det är ju faktiskt det som är den riktiga anledningen till varför jag bloggar.
Men just nu försigår det som sagt redan jättemycket hjärnaktivitet i min lilla kropp, och jag orkar inte med mer för tillfället. Ni får helt enkelt försöka klara er med mina sporadiska blogginlägg, och räcker inte det, ja då får ni väl plocka upp luren och ringa mig istället!
-
Kände att den här passade in ganska bra just nu:

1 kommentar:

Pia sa...

Jäg säger som vanligt, skriv så mycket du vill det är upp till dig själv när du vill göra det. Och som du säger, det är din terapi.
Och jag har ju alltid gillat allt du skriver.

Pia