2010-02-13

Tankar så här en ledig lördag

Lördag eftermiddag. Ligger i sängen (ovanför täcket av nån anledning) med balkongdörren på glänt. Huttrar som få för att det är ohyggligt kallt samtidigt som jag njuter av den åh-så-friska luften som strömmar in i rummet. Snön ligger vit utanför fönstret och om det inte vore för min totala brist på energi skulle jag gå ut och göra en snöängel. Något man som vuxen (ja, jag har äntligen börjat känna mig redo att kalla mig det) gör alldeles för sällan. Hur kommer det sig egentligen att vi tappar så mycket av vårt "leksinne" när vi växer upp? Är det en sociologisk faktor eller en biologisk? Förmodligen lite av båda två...
-
Vinter-OS har börjat. Satt och tittade på öppningscermonin för en liten stund sen och mindes alla anledningar till varför jag tycker om Kanada. Kanada är ett sånt där ställe som jag bara måste åka tillbaka till. Jag har inte på långa vägar utforskat det tillräckligt. Jag skulle ljuga om jag sa att tanken på att säsonga i Whistler inte slog mig när jag var där förra året. Fatta vad roligt att jobba i baren på nån after-ski och samtidigt få (lära sig) åka lite skidor på dagtid. Not-too-shabby-for-Carro.
-
Men oj, oj. Nu får jag sluta. Såna tankar passar inte ihop med mina skaffa-lägenhets-planer. Nej äventyren kommer få sitta på paus ett tag framöver. Tills jag fått lite mer ordning och reda i mitt liv och min tillvaro.

Inga kommentarer: