2007-10-23

Att fylla år

Det märks att man börjar växa upp och bli äldre. Om fyra dagar fyller jag år. Det berör mig inte ett dugg(!)

För ett par år sedan var ens födelsedag en av de roligaste dagarna på året, det och julafton var det man längtade efter konstant. Redan ett halvår innan man fyllt år sa man att man var 13 fastän man egentligen bara var tolv. Och när den 27e närmade sig så började man räkna ner; elva dagar kvar, tio dagar kvar, nio dagar kvar... Ända tills den stora dagen kom och man fick vara den viktigaste personen i rummet. Och man fick äta så mycket glass man ville och öppna jättemånga paket och alla var jättesnälla mot dig för... det var din födelsedag.

Vart har den känslan tagit vägen? Varför är man helt plötsligt inte glad över att det gått ännu ett år i ens liv? Hur kommer det sig att vi helt plötsligt ser det som negativt att bli äldre?

Nu kanske inte jag är rätt person att klaga, jag har inte ens kommit ur tonåren, men ändå. I år så är min födelsedag bara ännu en anledning till att få tillbringa lite tid med familj och vänner; med människor som jag kanske inte träffar så ofta. Och om jag får en blomma eller två, och tvingas äta lite glass så är väl det roligt det också. Men det är inte det som betyder något längre..

1 kommentar:

Eize sa...

Att du inte bryr dig om din födelsedag längre är helt klart ett tecken på att du håller på att bli "gammal"

Puss från storasyster :*