2007-10-05

Oj oj, mitt allra första inlagg(!)

Jag undrar hur det här ska gå. När det gäller att skriva så är jag nog den största perfektionisten på jorden. Jag blir aldrig nöjd med det jag skriver; aldrig(!). Jag raderar och går tillbaka och reflekterar och läser det högt för mig själv och skriver om och lägger till och tar bort och... etc. etc. (Jag har redan gjort det fyra gånger i den här texten och jag har inte ens skrivit tre meningar!) Jag blir helt enkelt inte nöjd. Och nu är det meningen att jag ska sitta här och skriva på om saker jag tycker är relevanta och som det är meningen att fritt främmande människor ska läsa. Hur ska det gå till?! Hur kan jag låta andra människor läsa något som aldrig någonsin kommer bli färdigt? För tro mig jag kommer gå tillbaka och läsa det jag skrivit och sucka och förmodligen ta bort en mening eller lägga till en för att det helt enkelt inte låter rätt. Men det är inte som om jag inte har tid till att göra det. Så som mitt liv ser ut för tillfället så kommer jag förmodligen sitta här 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan och skriva om allt som pågår i min hjärna (och tro mig, det är en hel del).

Innan jag slutar vill jag bara lägga in en liten hälsning till min kära rumskompis Alexandra. Det var hon med sin roliga, sorgliga, vackra, tokiga, insiktsfulla blogg (http://alexandrra.blogspot.com/) som gav mig inspirationen till att starta en egen. Så puss på dig Alex och jag hoppas du har det mysigt på Irland.

Så nu har jag alltså gjort det jag har skrivit mitt första inlägg i min första blogg. Det blev inte särskilt långt och det handlade inte om nåt speciellt viktigt, men nu är det i alla fall gjort. Och nu kan vad som helst hända. Vem vet, det här kanske är början på en lång karriär som framgångsrik journalist, eller så blev mitt första inlägg mitt sista inlägg och så var det inget mer med det. Vi får se helt enkelt, vad framtiden har för planer...

Inga kommentarer: