2007-10-18

Drinkmeny till mormors klassträff

Fatta att min mormor är 85 år och att hon och hennes gamla klasskompisar från "gymnasiet" fortfarande träffas regelbundet. (Tror inte det hette gymnasiet på den tiden men whatever.) I år är det mormors tur att stå för kalaset och med de nya kunskaper jag har skaffat mig i sommar har jag fått äran att ta hand om bartendingen och drinkmenyn.
När jag satt och gjorde den här listan med min mormor ville vi få ihop nånting där man kunde göra så många drinkar som möjligt utan att behöva köpa upp hela systembolaget. Bailey's, Amaretto, Likör 43 och whiskey hade vi redan. Med den basen blev det ganska klart vilken typ av drinkar vi skulle bjuda på. Så här blev resultatet:

Irish Coffee
Night and Day
Black Russian
White Russian
Godmother
Godfather
Rosa Pantern
Screaming Orgasm
Bloody Mary
.
Men det roligaste var ändå när mormor fick höra att det fanns en drink som hette Screaming Orgasm. Min mammas reaktion på drinken var nåt i stil med "Va, så kan den väl inte heta". Men min mormor tyckte det var jätteroligt och "Den måste vi absolut ha med, det kommer flickorna tycka är jättekul". Haha. Så då blev det så också. Vi får väl se hur populär den blivit när den här dagen är slut.

Inga kommentarer: