2007-10-13

Irland nästa?

Jag hatar att inte ha pengar. Hade jag haft det hade jag bokat planet till Dublin nu(!) och åkt ner och hälsat på min lilla rumskompis på stört. Men neeej, jag har inga pengar. Istället går jag här och hoppas desperat att någon där ute ska höra mina böner och 1. antingen bara komma och ge mig pengarna, 2. göra så jag hittar en trisslott där jag vinner massa miljoner eller 3. helt enkelt ge mig ett jobb så jag kan tjäna ihop dem själv. Vilket som helst passar alldeles utmärkt.

Jag vill verkligen åka dit. Jag vill träffa Alex igen. Jag vill komma bort ett tag. - Få ta en paus från den händelselösa verkligheten. Plus att jag precis har läst en bok som utspelar sig på Irland och landskapet lät jättevackert och alla människorna verkade så trevliga så nu vill jag åka dit bara för platsens skull också.

Jag vill, jag vill, jag vill!


Och på något sätt ska jag lyckas också, för när Carro verkligen har bestämt sig för nåt, då finns det väldigt få saker i den här världen som kan ändra på det. Tills vidare.. Y

Inga kommentarer: