2008-10-20

Helgen som gått

Idag är det den 19:e oktober (tekniskt sett är det den 20:e eftersom klockan är över tolv) och det här är mitt tjugonde inlägg den här månaden. Det här är första gången jag har skrivit mer än ett inlägg per dag (i genomsnitt). Så vad säger det här om mig?
Det säger att jag inte har mycket till liv just nu. För det är när jag har som minst att göra som jag behöver bloggen att fördriva tiden med. Det är också därför som jag sällan skriver om hur mina dagar brukar se ut, för när jag gör saker som är värda att skriva om - då har jag inget behov av att skriva om dem. Det är förmodligen därför som söndag är dagen då jag publicerar flest inlägg - för det är den mest händelselösa dagen i veckan (i mitt liv i alla fall).
-
Anywho. Jag tänkte ändra traditionen och berätta lite kort om min helg (och öva lite inför hur jag måste skriva sen när jag är på andra sidan Atlanten).
Det har varit en helg full av trötthet, rumskompisar och gammalt Kos-folk. I fredags träffade jag Alex för första gången på säkert tre veckor så vi satt mest och snackade hela kvällen. Jag om min kommande USA-resa, hon om sitt krångliga triangeldrama (jag är inte säker på att nån av oss hörde vad den andra sa). Så satt vi och proppade i oss en massa onyttigheter. Väldigt bra kväll.
Igår blev det mini-reunion med några ur crewet och vi hamnade på Berns av alla ställen. Holländarna var där och festade hejvilt. Tyvärr så var vi andra jättesega och det var så mycket folk att man knappt kunde ta sig fram utan att få en armbåge i ansiktet. Så när Alexandra insåg att hon tappat bort sin mobil var det dags att gå. Det var meningen att jag skulle sova hos henne men de jäkla katterna gjorde så att mina allergier brusade upp. (hur kan något så gulligt vara så irriterande? Alex, jag vet att du håller med mig.) Summering: Det var kul att träffa crewet igen, men det var inte en jättelyckad kväll.
Idag vaknade jag upp kvart över ett och insåg att jag lovat Alex att vara hos henne klockan tre. Det var bara till att pigga upp sig och åka iväg. Vi tillbringade eftermiddan i Kungens Kurva och inhandlade allt från deodorant till bäddmadrasser.
Det var min helg, hur var eran?
-

Innan jag säger god natt tänkte jag bara passa på och nämna hur stolt jag är över min bil. Senaste gången jag tankade bilen var i onsdags. Sen dess har jag kört fram och tillbaka till dansen (som vi aldrig gick på btw.), fram och tillbaka till Alexandra (som bor på andra sidan stan) 3ggr(!) och så har det blivit lite körande här hemma också. Och nu har jag fortfarande över halva tanken kvar! Jag är jättestolt över min bil som lyckas vara så bensinsnål. Eller så kanske det är jag som gör det för att jag kör så miljövänligt? Hmm... Intressant tanke.

Inga kommentarer: