2009-05-14

Snabbgenomgång

Jag har haft sjuka barn att ta hand om den här veckan så det har inte blivit så mycket (vettigt) bloggande skrivet. Men nu så(!) tror jag att de blivit till räckligt bra för att gå till skolan imorgon (peppar peppar). Hoppas verkligen det för jag har inte varit på gymmet på snart två veckor, det är skandal!
Helgen var lugn, den tillbringades med diverse au-pair-tjejer (Fanny, Madde, Candice, Sofia m.fl.). Och igår var det första inspelningsdagen för filmen "The Middle Daughter" som vi gör i vår "Let's Make a Movie"-filmklass. Det blev inget agerande för mig igår, däremot fick jag testa att vara "boom-master" (ni vet den som står bakom kameran med mikrofonen och ser till att alla hörs ordentligt) och ta hand om "the clipper" (den där svart-vita plattan man klappar ihop före varje tagning), jättekul. Komiskt var det också när vi filmade scener utomhus och folk som åkte förbi började sakta ner för att kolla in vad vi höll på med. Lite filmstjärnekänsla där måste jag säga ;P
Idag satt jag barnvakt åt grannens lilla två-åring igen. Det började väl sisådär med mycket skrikande efter mamma (fast vem skulle inte låta så om de blev lämnade ensamma med en fritt främmande människa). Men efter en stund började hon... "värma upp sig för mig"(?) (Direktöversättning på hög nivå här känner jag.) Kort sagt, hon kunde inte motstå ett charmtroll som mig. :P (But then again, who could?) Anywho, 40 dollar för ett par timmars barnpassning kändes som lätta pengar.
-
Det var nog allt för den här gången. Tills vidare gott folk!

Inga kommentarer: