2009-05-02

Valborgsfirande på 1:a maj

Underbar kväll igår! Bonfire på stranden med grillad korv och s'mores var ju inte helt fel. Sen blev vi medbjudna på fest (vi = jag, Louisa och Sofia) så vi tryckte ihop oss sex pers i en liten bil (mindre än min därhemma!) och drog iväg mot U-district. Där blev det en avstickare hem till Jesse med lite Ring of Fire (har ni nånsin smakat rött vin och cola? det är godare än man tror) innan det var dags för party party. Sen när vi kom till festen (efter en lååång promenad) så var det elektro-musik och glow-in-the-dark-body-paint som gällde - skitkul!
-
På väg till stranden - bara en liiiiten nedförsbacke
-
Golden Gardens - kan det bli mysigare än så här?
-
Kakor + choklad + grillade marschmallows = S'mores = himmelriket
-
Nån bestämde sig för att slänga in en död gran i brasan - då jäklar blev det fart på elden!
-
Sofia och jag i bilen på väg till U-district
-
Haha, det gick inte så bra att få med den självlysande färgen på bild men vi försökte i alla fall.
F.v - Sofia, jag, Louisa och Jesse
-
Louisa hade målat en mustasch på sitt finger med glow paint, men som sagt det syns inte så bra ^^
-
Och jag blev tvångsmålad till en katt med morrhår (ni får låtsas att ni kan se det)
-
Det var en riktigt lyckad Valborg måste jag säga. (Även fast den firades på första maj.)
Ikväll är det hemmafest i Capitol Hill som gäller. En bekant till Louisa ska ha utflyttningsfest så det blir till att röja rejält. Nu ska jag hoppa in i duschen (måste tvätta bort den o-så-trevlig röklukten från igår). Hoppas alla kommer få/har haft en trevlig lördagskväll. Tjipp!

3 kommentarer:

Louisa sa...

Kul vare! Tack för en jättekul helg!

Eize sa...

Åh det verkar ha varit en bra kväll!

Anonym sa...

mysigt valborgsfirande seattle style ;). Vi spelade också ring of fire hos ella. jag förlorade såklart, alla gånger. alla två gånger!


/K