2009-06-30

Happy Pride!

Här trodde man att man skulle få hämta sig lite efter semestern, men icke sa nicke. Blev upphämtad på flygplatsen vid tio-tiden i lördags och sen var det direkt iväg till ett litet "gathering" hemma hos en kompis till mexikanarna (Pamela och Cynthia). Sen i helgen har det varit Pride Festival här i Seattle så gårdagen spenderades ute i solen i med folk som firade som galningar. Först var det parad på förmiddagen sen var det "efterfest" i Seattle Center och där var det hur mycket folk som helst! De uppträdde, sålde saker, delade ut gratis-saker, dansade, badade i fontänen, streakade, ja allt vad man kan tänka sig. (Generellt så är det San Francisco som är känt för sina gay-communities här i USA, men Seattle är också ganska stort på den fronten.) Helgalet var det och hur kul som helst! Fast en fråga har jag: Hur kommer det sig att bara för att man är öppet gay (eller bara stödjer homosexuellas rättigheter) måste man vara naken hela tiden? Är det nåt obligatoriskt krav som jag missat? Anywho, här kommer lite bilder och videoklipp från gårdagen. Happy Pride everybody!
-
Från Pride paraden (den här är tillägnad till dig Maria):
-
Det var smockat med folk:
-
Jag fick en alldeles egen gay-pinne.
"Det är min lilla pinne!" (Känner du igen det Karro?) :
-
Vi satt mest i solen och njöt:
-
Och jag skaffade mig en ny tatuering. (som tur är går den att tvätta bort -- vet inte om jag vill ha en tatuering med loggan till en porrbutik a lá Flirt på armen)
-
Sen blev det dans vid DJ-båset:

Inga kommentarer: