2009-06-25

Sista kvällen i Hollywood

Jag vill inte säga sista kvällen i Los Angeles för jag har inte sett mycket mer än Hollywood under min vistelse här; har inte ens varit i downtown LA. Men förhoppningsvis hinner jag göra det när jag kommer tillbaka om en månad. (Vet inte om jag berättat det än men veckan innan jag åker hem till Sverige ska jag tillbringa här i Los Angeles. Jag har en kompis som bor i Santa Barbara så jag ska bo hos honom i en vecka innan vi båda beger oss mot Stockholm den 1:a augusti. Då blir det party party, wohoo!) Men tillbaks till saken; sista kvällen i Hollywood --> Jag älskar den här staden, jag vill inte åka härifrån! Jag skulle lätt kunna bosätta mig här och leva mitt bland turister och filmstjärnor.
-
Så vad har jag hunnit göra under mina två dygn här? Förvånansvärt mycket måste jag säga:
- Gått längs Hollywood Boulevard och Walk of Fame (x antal ggr)
- Fotat mig med Jack Sparrow
- Vart inne i the Kodak Theatre (där Oscarsgalan hålls varje år -- och där man inte fick ta några fotografier :(
- Besökt Hollywoods Waxmuseum
- Blivit filmad/intervjuad av TV-kanalen E!
- Gått en guidad tur "bakom-scenerna" i Hollywood
- Tagit kort på Hollywood-skylten
- Besökt "stjärnornas" hus i Beverly Hills och Bel Air (bl.a Michael Jacksons, Nicholas Cages, Jennifer Anistons med flera, med flera.)
- Tagit långpromenad längs Sunset Boulevard, Melrose Avenue och Beverly Boulevard.
- Fikat på Cafe Urth (det är tydligen ett av "inne-ställena" just nu)
- Besökt the Rock Walk of Fame
- Lekt stalker och gått på jakt efter Orlando Blooms hus mitt i natten (tror ni mig när jag säger att det faktiskt inte var min idé?)
- Kollat in Ashton Kutchers restaurang Ketchup
- Och sist men inte minst; köpt en übersnygg klänning från min nya favorit-affär Planet Funk
-
Jag utanför Hollywood Wax Museum (som inte alls kunde mäta sig med Madame Tussauds i London by the way.)
-
Just out taking a walk along the Hollywood Walk of Fame
-
Oop's! (she did it again?) Det var utanför den här klubben fröken Spears blev tagen på bar gärning (bokstavligt talat alltså; hon hade inga underbyxor på sig.)
-
Och sist men inte minst en bild av de å så fina palmerna som pryder trottoarkanterna här i Los Angeles
-
Imorgon blir det: Vegas baby!!!

1 kommentar:

Alex sa...

Michael Jackson är död :O

Jag sa ju att du skulle älska usa;P men jag längtar tills du kommer hem.

Vet du? Idag är du den enda som saknas. Annars har jag ALLT och ALLA jag bryr mig om. Utom du.

Puss på dig älskade vän