2009-11-28

Film film film

Jag har haft fullt upp idag med förberedelser inför morgondagens prisutdelning på filmfestivalen där jag ska vara "floor manager". Är fortfarande inte helt hundra på vad det innebär men har fått veta att jag borde ha kläder med fickor på mig då jag måste ha nånstans att lägga head-setet. (?!?!) Efter det blev det två biofilmer (å filmfestivalens vägnar). Den första hette "An Education" som var jättebra och som jag hört det redan börjat snackats Oscars om. Jag är säker på att den kommer komma ut på "vanlig bio" ganska snart så då kan ni också se den. Den andra hette "Fishtank" och var en brittisk independent film som var hur bra som helst! Man sögs verkligen in i filmen och kunde känna med karaktärerna trots deras (till en början i alla fall) minst sagt osympatiska roller. Den är jag mer osäker på dock om den kommer släppas på bio då den inte är en särskilt kommersiell film. I o för sig har den fått jättemånga priser på olika filmfestivaler så vem vet. Om ni nånsin får chansen, se den.
-

1 kommentar:

Neggi sa...

Fuuuuuun jag vill oxå me!