2009-11-27

Thanksgiving

De firar Thanksgiving i USA idag så jag tänkte jag skulle passa på att skicka iväg en liten hälsning till min kära värdfamilj där borta på andra sidan Atlanten. Sagt och gjort. Efter bara några minuter fick jag svar. Det var ett långt mejl där Pam berättade om deras vardagliga liv, vad barnen klädde ut sig till på Halloween och vad de har för planer för långhelgen etc. Och helt plötsligt slog det mig... Gud vad jag saknar Seattle!
Jack. Claire. John. Pam. Candice. Terry, min au pair counsellor. Lön varje vecka. Amerikanska reor. Shopping. Starbucks. Restaurangmiddagar. Improv. Space Needle. Pike Place. Röda keg-cups. House parties. Bon-fires. Nya människor. Mexikanare. Kanadensare. Svenskar. Tyskar. Australienare. Magnolia. Queen Anne. West Seattle. Down Town. Capitol Hill. U-district. Alki Beach. Golden Gardens. San Fransisco. Vancouver. Victoria. Los Angeles. Las Vegas. Grand Canyon. Hawaii. 4th of July. St. Patricks Day. Christmas Day. Amerikansk fotboll. Baseboll. "Vanlig" fotboll. Fredrik Ljungberg. Svensk stolthet. Oreo Milkshakes. Lime chips. IKEA. I-5. South Center. Jag kan hålla på så här i evigheter...
Det jag försöker säga är att jag hade glömt hur mycket jag saknar mitt Seattle-liv och hur bra jag faktiskt hade det där borta. Att läsa det där mailet påminde mig om hur min vardag såg ut för bara ett halvår sen och det gjorde att alla gamla känslor kom tillbaka. Och de har gjort mig lite ledsen...
Jag tror min själ börjar längta efter ett nytt äventyr...

Inga kommentarer: