2009-11-24

Stressen börjar komma krypandes igen

Idag som skulle vara min vilodag/pluggdag har tagit en ny vändning och blivit en stressdag.
Efter endast fyra timmars sömn i natt var jag tvungen att ta mig upp 6 imorse och ge mig iväg till Spånga där min bil skulle in på "vinter-behandling" (däckbyte alltså) och en förbesiktning (inför den riktiga besiktningen som sker i december). Sen efter att ha tagit mig därifrån kommunalt och till fots (gick hem från stationen) däckade jag i soffan i tre timmar och vaknade av att mekanikern ringde och räknade upp alla fel som fanns i min bil, kul i jul. Som tur var var det inga stora saker och jag får hålla tummarna för att alla småsaker går genom besiktningen (har verkligen inte råd att ge min bil en makeover just nu). Så nu är det bara för mig att ge mig iväg (igen) ut i eftermiddagsruschen och hämta upp min lilla bil (som sen självklart kommer fastna i alla härliga köer på väg från Bromma).
Och senare är det meningen att jag ska dra mig in mot stan och lämna tillbaka Alexandras kort som jag lånat ett par dagar. När det är meningen att jag ska hinna plugga (och duscha och äta och träffa min familj?) har jag ingen aning om men det får väl bli ett senare problem...

Inga kommentarer: