2008-09-14

Bloggen blir höstmörk

Så var det gjort. Bloggen har fått sin fjärde make-over (eller är det femte?).

Det blev mörkt den här gången. Riktigt mörkt. Jag som alltid har sagt att jag inte vill ha en blogg där texten är mörkare än bakgrunden för det blir så jobbigt att läsa då. Men den här gången kunde jag inte motstå frestelsen att för en gångs skull använda mina favoritfärger; svart, rött och vitt. (Jag erkänner att jag fuskade lite med det vita och använde en ljust grå istället, men på det sättet "sticker" det inte lika mycket i ögonen när man läser.) Sen tyckte jag det passade bra med en mörk blogg nu när sommaren är slut och hösten är över oss.

Hösten har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Det är den tiden då luften blir klarare och nätterna mörkare och man får chansen att börja om igen.

Inga kommentarer: