2008-09-11

Nytt kalenderår = ny almanacka

Jag har varit i behov av en ny almanacka ända sen min förra tog slut (så i snart två månader alltså). Problemet hittills har varit att jag inte haft ett öre i plånboken så jag har inte haft råd att köpa en almanacka - inte nånting annat heller för den delen. Så nu när jag äntligen fått tag i lite pengar och ska gå ut och köpa mig en ny och fin kalender, då är alla bra slut! De enda som finns kvar är de här yttepyttesmå almanackorna där man får plats att skriva ungefär tre ord per sida eller de åh-så-fina skoldagböckerna där man kan välja om man vill ha Bratz eller Hello kitty på framsidan.
Så efter min non-succesful tripp till stan idag gick jag hem och bestämde mig för att göra ett försök på internet istället. Det sägs ju att man ska kunna hitta allt på internet. Men inte då. En kalender i storlek A5 med spiral verkar helt omöjlig att komma över.
Då kom jag att tänka på en grej som min syrra tipsade om för över ett år sen. Det var en sida på internet där man kunde designa sin egen almanacka. Texter, färger, innehåll, hela kitet.
-
Så om en sisådär två veckor kommer min nya, fina, personliga almanacka dimpa ner i brevlådan. 275kr inkl porto och frakt. (Ja, det är dyrt. Men så blir den ju riktigt jäkla snygg också.)
-
- -

- -


Intresserad? Gå in på http://personligalmanacka.paulanders.com/ och skaffa en egen.

Inga kommentarer: