2008-09-27

Jason Mraz - LIVE

Wow... Jag menar, wow! Man glömmer vilken otrolig känsla det är att gå på konsert. Jag har precis kommit hem från Jason Mraz's konsert som hölls på Arenan i Fryshuset, och trots att jag har haft mensvärk, ryggont och trötta fötter hela kvällen så har det varit alldeles underbart. Varför gör man inte sånt här oftare för?
-
Jason Mraz är JÄTTEBRA live. Hundra gånger bättre än vad han är inspelad. Det går nästan inte att jämföra. (Det är därför, Karro och Maria, som vi älskar 1000 things så mycket; för den är inspelad live.) Känslan man fick när han gick upp där och spelade I'm yours... Det går inte ens att förklara.
-
Med risk för att börja prata sönder saker, eller snarare skriva sönder saker, som jag brukar göra när jag känner mig emotionell så tänker jag avsluta här. Jag tyckte konserten var underbar och självklart tänker jag inte lämna er utan att låta er lyssna på ett par av hans låtar sjungna LIVE.
-




-
- Tack Alexandra, för en underbar 20-årspresent!
ps. Jag ska inte glömma bort att nämna Ingrid Michaelson. Hon var förband till Jason och hon var också riktigt bra. Så bra att jag till och med köpte hennes album när showen var slut. Om ni är snälla kanske jag lägger upp en av hennes låtar här så ni också får lyssna. Men det får bli en annan gång. Ni får njuta av Jason så länge. Tills vidare.

Inga kommentarer: