2008-09-21

The Phantom Of The Opera

Jag hade glömt bort hur mycket jag älskar den här filmen (musikalen). Konstigt nog så var det en deltagare från Idol 2008 som påminde mig om det. Hon kom in till juryn och det första hon sa var "att hon ville inte skryta, men ibland förväxlas hennes sång med fågelkvitter". Uh oh, tänkte jag, det här bådar inte gott. Och när hon sen började sjunga The Phantom of the Opera så var jag bara tvungen att gå därifrån. För även om hon hade sjungit den bra (vilket hon inte gjorde), så finns det ingen som kan mäta sig med den versionen de gjort i filmen. Man blir alldeles mezmerised (kom inte på ett tillräckligt bra ord på svenska) och det är så att håret reser sig på armarna.
Om inte min film hade varit utlånad just nu så skulle jag sitta bänkad framför tv:n, men som det är nu får jag nöja mig med låtar och klipp från internet. Och självklart tänker jag dela med mig.


Inga kommentarer: