2008-09-12

Experiment #1

De som känner mig vet att jag inte dricker kaffe. Jag är en te-drickare. En ganska stor te-drickare. Det är en väldigt ovanlig dag om jag inte fått i mig minst en kopp. Anywho. Igår gjorde jag misstaget och kollade hur min vattenkokare såg ut på insidan. Det här var vad som mötte mig:
-

Yuck!!
Och det här har jag gått och kokat mitt tevatten i varje dag!
-

Det var dags för en rengöring! (Det var nu mitt lite random inlägg från igår blev skrivet.)

Så för ett par timmar sen satte jag igång med mitt experiment. Jag kallade det "Diskmedel-i-vattenkokaren-experimentet". Det är inte världens mest kreativa namn men jag orkade inte komma på nåt bättre. And here's what happened. Jag har till och med dokumenterat det.

Diskmedlet är ihällt och vattenkokaren är igångsatt...


Vid det här laget börjar jag känna mig som den gula fisken i Hitta Nemo. (Ni vet han som är alldeles besatt av bubblor.) Och vattnet har börjat stiga...



Hihihihi.... Vattnet svämmade över och jag kände mig som en blandning mellan ett litet busigt barn och en gammal galen professor. *moahahaha*
-
Nu vet jag att ni är jättenyfikna på att se om experimentet lyckades eller inte. Målet var ju att rengöra vattenkokaren. Så här blev resultatet:

Hm.... Jag vet inte om det blev nån förbättring. Vi får ta och jämföra:
1. 2.
-
Jo men visst blev det bättre? En liten förbättring i alla fall. Fast jag tror inte den blev tillräckligt stor för att jag ska fortsätta koka tevatten i den. Så tills jag kommit på ett sätt att få vattenkokaren ren igen (och det kommer jag att göra) så blir det till att koka vatten på det gammalmodiga sättet - i en kastrull på spisen. Och även om "diskmedel-i-vattenkokaren-experimentet" inte gick så bra som jag hade hoppats så var det riktigt roligt att göra. Nästa projekt kommer bli "avkalkningsmedel-i-vattenkokaren". Om ni har tur så kanske jag dokumenterar det också.
Tills vidare.

1 kommentar:

Eize sa...

du ska använda ättika, lillasyster