2009-03-31

Helgbetraktelser

Just nu sitter jag och väntar på att min kära syster ska logga in på skype så vi kan samtala lite "face to face", det var ett tag sen. Men hon är ju så långsam! Så så länge tänkte jag att jag kunde skriva lite om hur min helg har varit.
-
Efter att ungarna varit lediga torsdag, fredag så var det extra skönt med en liten paus i helgen. (Förstår inte hur jag ska klara av nästa vecka när det är Spring Break och de är lediga en vecka i sträck.) I fredagskväll drog jag iväg till Capitol Hill och mötte upp Louisa (Capitol Hill är ungefär Seattles motsvarighet till Stockholms "söder") och två kompisar till henne. De var hur trevliga som helst och jag fick uppleva min första amerikanska hemmafest. Men ve och fasa; de hade inga röda plastmuggar! Vilken skam! Ni kan förstå varför jag inte stannade så länge. (Egentligen åkte jag hem strax efter tolv för att jag började må dåligt. Jäkla förkylning som vägrar släppa!)
Sen på lördagen mötte jag upp med Tasmin (en au pair från Sydafrika) och hennes kompis Leona. Vi gick runt i the U-district och de introducerade mig för den underbara världen av second-hand-shopping. Det slutade med att jag kom hem med fem(!) nya toppar och ett skärp och då hade jag ändå bara handlat för 40dollar. Sån matte gillar vi! Sen på kvällen firade vi J's födelsedag med familjemiddag, inget märkvärdigt. Och efter det kom Erik (svensk au pair) och hämtade upp mig så drog vi till Louisa och kollade på film. Nu plingar det på min skype-telefon! Ciao!

1 kommentar:

Eize sa...

vadå långsam...jag är ju snabb som katten....