2009-03-24

Into the wild

Såg den här filmen igår; hur bra som helst! Jag hörde talas om den för jättelänge sen när Sean Penn var och promotade den hos Oprah (det är han som producerat den), men jag har aldrig riktigt tagit mig tid att se den. Men igår, när jag var på sånt där jobbigt humör kände jag att nu var det dags, och... gud vad bra den var. Den fick mig verkligen att tänka efter.
-
Into the Wild handlar om en kille som bestämmer sig för att släppa allt i livet och bara ge sig ut i världen. Han klipper sönder sin legitimation, bränner sina pengar och sticker, ingen vet vart han tar vägen. Filmen är baserad på boken Into the Wild av Jon Krakauer som i sin tur är baserad på Christopher McCandless liv (och död).
-
Det är möjligt att man måste vara på rätt humör för att se den, jag kan tänka mig att den kan kännas lite långsam annars. Men om ni nånsin känner er lite borttappade och behöver hjälp att tänka efter lite; se Into the Wild. Den är verkligen jättebra.
-

1 kommentar:

Alex sa...

Och se den inte om;
som preparty till en utekväll i Byron Bay, Australien! Då kommer den garanterat hamna på top-10-sämsta-listan!

;-)