2009-03-31

Rese-planer?

J och P berättade ikväll att de har bokat en resa till sig själva och ungarna i juni. De ska först åka till London en vecka och sen efter det vidare till Paris. Detta betyder att jag kommer vara ledig i nästan två och en halv vecka i sträck --> WOHOO!
Frågan är nu vad jag ska göra under den tiden. Något som lockar jättemycket är Hawaii. Jag har ALLTID velat åka dit och det känns hur dumt som helst att inte ta chansen när jag ändå är så nära. (Plus, att om jag åker härifrån kommer biljetterna kosta runt 3.500kr medans om jag åker från Sverige kostar de typ 15.000kr.) Problemet är att jag inte har nån att åka med. De flesta av mina kompisar här har antingen redan varit där eller så har de inte råd att åka. Det är ingen av er som känner för att möta upp mig på Honolulu? Eller Maui kanske? I värsta fall får jag åka själv. Det kan ju bli ett äventyr det också.
Vad finns det annars jag vill göra här? Åka runt i Californien; San Fransicso, Los Angeles, San Diego. Kanske avsluta i Las Vegas och ta en detour till Grand Canyon när man ändå håller på. Eller kanske åka tillbaka till New York? Möta upp tjejerna från orientation skulle inte vara helt fel. Sen finns det ju alltid Kanada. Vancouver ska tydligen vara hur fint som helst, dit ska jag definitivt åka nån gång. Men eftersom det ligger så pass nära (relativt i alla fall) så skulle jag lika gärna kunna göra det över en långhelg eller nåt. Sen får jag inte glömma att om jag blir kvar här till augusti så kommer Nickelback hit. Aldrig i livet att jag missar dem om vi är i samma stat samtidigt. (Och Maria, du måste följa med! Du har inget val. Tyvärr.)
Hmm... Jag har mycket att fundera på. Ni får skrika till om ni vill joina mig på ett äventyr. Det kommer bli hur kul som helst!!

1 kommentar:

Angelica sa...

Synd att du inte är ledig samtidigt som mig! Jag ska åka själv till Miami över springbreak :) Och du måste gå och se Nickelback!!! Jag såg dom när dom var här i NJ, helt sjukt bra!