2009-03-24

Vart ska jag ta vägen?

Jag känner mig så konstig just nu. Jag har hundraartontusen tankar som snurrar i min hjärna men jag har ingen aning om vad jag ska göra åt dem. Det är minnen, fantasier, planer, drömmar. Allt är huller om buller. Min vanliga taktik att fokusera på en sak i taget fungerar inte längre. Jag lyckas liksom inte slå bort de andra tankarna på samma sätt som jag kunde förrut. Jag känner mig bara så förvirrad. Och plan B (att bara släppa allt) funkar inte heller för jag vill inte släppa det. Jag vill inte. Och då blir jag bara ännu mer frustrerad!
-
Så förutom alla glada, ledsna, uppspelta, rädda, drömmande och ensamma känslor jag har just nu, så lägger det sig en känsla av frustration och irritation ovanpå alltihop. Och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Vilket gör mig ännu mer irriterad! Det känns som att jag har fastnat i en ond cirkel och vad jag än gör så blir slutresultatet frustration.
-
Kan någon snälla säga åt mig vad jag ska göra. för jag vet inte vad jag ska ta mig till. Och säg inte att jag ska ta en dag i taget för det är det jag har gjort hittills och det funkar uppenbarligen inte. Det är det som har lett mig till det förvirrande stadiet jag är i idag. Jag vill ha ett konkret råd. Jag vill att nån ska komma fram till mig och säga "först ska du göra så här, sen ska du göra så här" punkt. Inga fler abstrakta kommentarer! Såna får jag nog av i mina egna resonemang och jag klarar det inte längre.
-
I vanliga fall när jag går igenom mina alternativ så brukar det alltid finnas ett som står ut. Ett alternativ som känns mer rätt än de andra. Men nu... Ingenting.
-
Jag känner mig bara så otroligt lost...

Inga kommentarer: