2009-01-27

Hata, hata, hata(!) tvättbjörnar!!!!!

Jag hade precis en nära-döden-upplevelse med en j*vla tvättbjörn! Okej, det kanske inte var en nära-döden-upplevelse per se, men det var i alla fall en upplevelse och den har lämnat mig alldeles skakig.
-
Jag var på väg hem från min swing-lektion och bestämde mig för att testa en annan väg, (bara för att se om jag hittar). Vägen som jag tog gick längs vattnet men den var inte upplyst så det var lite småläskigt att åka där ändå. Sen när jag kommit upp till vårt område och är kanske två kvarter från vårt hus; då kommer det en tvättbjörn springandes rakt ut i vägen! Den är bara några meter framför bilen och jag fullkomligt ställer mig på bromsen! (Jag vet, jag vet, "man ska inte stanna för djur som är mindre än ett rådjur" bla bla bla. Det är inte så lätt att komma ihåg det när varenda reflex i kroppen säger åt en att bromsa när nånting kommer rusande ut på vägen.) Anyway, jag tvärbromsar men hinner inte helt och hållet och jag känner att jag träffar nånting. Shit, shit, shit; jag blir alldeles paralyserad (tror till och med att jag skrek till lite). Sen ser jag hur två(?!) tvättbjörnar springer iväg från bilen och ut i mörkret och lämnar mig där alldeles darrig. Jag känner hur adrenalinet pumpar i kroppen och jag sitter och bara andas ett tag innan jag klarar av att köra igen.
-
Hur vågar dem skrämma mig så där?! Och sen bara springa iväg utan en skråma. De kommer springa runt och fortsätta välta papperskorgar som om ingenting har hänt medan jag kommer ha men för livet! (Okej, jag överdriver lite. Men jag kommer aldrig mer kunna se en tvättbjörn på samma sätt.) De är tjocka, äckliga, korkade, rabiesfyllda djur med små lysande elaka ögon! Hata, hata, HATA tvättbjörnar!
-
Om ni vill veta om mitt första möte med kvarterets tvättbjörnar kan ni läsa det här.
-
ps. Fråga mig inte hur det kom sig att det bara var en tvättbjörn som sprang ut framför bilen, men när jag stannat så var de två som sprang tillbaka. Jag har ingen aning. Förmodligen så missade jag helt enkelt den andra under mitt panikslagna försök att stanna bilen. Eller(!) så har jag just upptäckt att jag har en magisk förmåga och från och med nu kan jag klona tvättbjörnar genom att köra på dem med bilen! (Personligen tror jag på alternativ nummer två.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars dig. Dumma tvättbjörnar.
Du får tänka på att alltid köra försiktigt. Kramar