2009-01-20

Oops!

Förra veckan brände jag en skiva som jag skulle ha till att lyssna på i bilen. Det var en blandning av Nickelbacks och Lady Gagas senaste album. Som ni vet använder jag bilen nästan varje dag till att hämta/lämna barnen i skolan så jag har haft en liten röst i bakhuvudet som har sagt att jag kanske inte borde lyssna på skivan med Jack och Claire i bilen; vissa av låttexterna är inte direkt barnvänliga. Men eftersom jag haft skivan i mindre än en vecka så har jag inte hunnit lyssna på den rösten än, och barnen har hört skivan kanske en, två, högst tre gånger.
Sen i söndagskväll när jag, J och P satt och tittade på TV berättade P att Claire hade börjat sjunga på en låt tidigare när de varit och åkt skidor. Hon hade börjat sjunga: "I wanna take a ride on your disco stick" ... Ehrm... Jag satte nästan i halsen när jag hörde det. Hahaha. Piiinsamt. P sa att hon nästan inte lyckats hålla sig för skratt när hon försökte förklara för Claire att det kanske inte var så bra att hon sjöng på den låten. *hahaha* Jag börjar garva så fort jag tänker på det. Och det är inte som om det här är första gången det har händer heller. För ett par veckor sen började Claire sjunga "Don't you wish your girlfriend was hot like me". Och Candice berättade att strax innan jag kom hit hörde hon Claire nynna "Let's talk about sex baby". Hahaha! Jag antar att det inte alltid är bra att ha en tjugo-årig au pair i huset.
-

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA, fyfan vad hemskt! Fick det i min pärm med instruktioner faktikst; "please don't listen to inappropriate music, such as rap or hip hop". Nähe, vad ska man lyssna på då då, liksom? Haha